Windows Start Panel does not work

sadett

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Jun 19, 2020
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Hi. Until yesterday, the Start panel button did not work on my computer (Windows 10). The search button or Cortana does not work. Neither do all the other functions located to the right in the taskbar (date and time, battery status, Wi-Fi, etc.). When I press the Windows key on the keyboard it also doesn't open the panel.

I was looking for solutions online, but nothing solved the problem.

On 06/16 I did an update to the latest version of 1903. I uninstalled it to see if that was the problem, but that did not resolve it.

Sorry for my english: Google Translate.
 
I forgot to mention it. I had seen that this could be a solution for my problem, but when I try to create a new account, a window opens and then immediately closes.

I attach an image of the window that I mention. I would like to attach a video, but I think it is not an available format.
 

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  • Captura de pantalla (38).png
    Captura de pantalla (38).png
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I managed to create a new user from the control panel, but the same still happens. Should I try it with CMD?
 
1) Open administrative powershell (PS) and type or copy and paste:
2) sfc /scannow
3) dism /online /cleanup-image /scanhealth
4) dism /online /cleanup-image /restorehealth
5) sfc /scannow
6) chkdsk /scan
7) When these have completed > right click on the top bar or title bar of the administrative command prompt box > left click on edit then select all > right click on the top bar again > left click on edit then copy > paste into the thread


8) Open administrative powershell (PS) and type or copy and paste: (all at one time)
7) Get-ComputerRestorePoint
8) Get-ComputerRestorePoint -LastStatus
9) Get-LocalUser
10) When these have completed > right click on the top bar or title bar of the administrative command prompt box > left click on edit then select all > right click on the top bar again > left click on edit then copy > paste into the thread
 
I'm doing the scans that you detailed first.

I have a query for the following scans: should I type them all together and then press ENTER?

Get-ComputerRestorePoint Get-ComputerRestorePoint -LastStatus Get-LocalUser <------------ in this way?

Excuse me for the ignorance.
 
They can be entered one at a time as the results are nearly instantaneous.

Alternatively you can copy and paste: (without code:)

Code:
get-computerrestorepoint
get-computerrestorepoint -laststatus
get-localuser
 
Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. Todos los derechos reservados.

Prueba la nueva tecnología PowerShell multiplataforma Installing PowerShell - PowerShell

PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Iniciando examen en el sistema. Este proceso tardará algún tiempo.

Iniciando la fase de comprobación del examen del sistema.
Se completó la comprobación de 100%.

Protección de recursos de Windows no encontró ninguna infracción
de integridad.
PS C:-WINDOWS-system32> dism /online /cleanup-image /scanhealth

Herramienta de administración y mantenimiento de imágenes de implementación
Versión: 10.0.18362.900

Versión de la imagen: 10.0.18362.900

['100.0%'' No se ha detectado ningún daño en el almacén de componentes.
La operación se completó correctamente.
PS C:-WINDOWS-system32> dism /online /cleanup-image /restorehealth

Herramienta de administración y mantenimiento de imágenes de implementación
Versión: 10.0.18362.900

Versión de la imagen: 10.0.18362.900

['100.0%'' La operación de restauración se completó correctamente.
La operación se completó correctamente.
PS C:-WINDOWS-system32> sfc /scannow

Iniciando examen en el sistema. Este proceso tardará algún tiempo.

Iniciando la fase de comprobación del examen del sistema.
Se completó la comprobación del 100%.

Protección de recursos de Windows no encontró ninguna infracción
de integridad.
PS C:-WINDOWS-system32> chkdsk /scan
El tipo del sistema de archivos es NTFS.
La etiqueta de volumen es Windows.

Etapa 1: Examen de la estructura básica del sistema de archivos...
756736 registros de archivos procesados. :29
Comprobación de archivos de archivo.
9355 registros de archivos grandes procesados. 0:22:48 ..
0 registros de archivos no válidos procesados. :48 ...

Etapa 2: Examen de la vinculación de nombres de archivos...
15576 registros de an procesados. a: 0:13:37 .
962670 entradas de índice datos. 0:36:11 ...
Comprobación de índices certifica.
0 archivos nodos examinados. :19 .
0 archivos nodos recuperados en objetos perdidos. :23 ..
15576 registros de an procesados. a: 0:36:30 ...

Etapa 3: Examen de los descriptores de seguridad...
Comprobación de descriptores de seguridad certifica.
102968 archivos de procesados. :36:18
CHKDSK está comprobando el diario USN...
40079672 bytes de USN procesados. :41
Se ha completado la comprobación del diario USN.

Se examine el sistema de archivos sin encontrar problemas.
No se requieren más acciones.

936069119 KB de espacio total en disco.
208838260 KB en 457300 archivos.
270260 KB en 102969 índices.
0 KB en sectoress defectuoso.
900587 KB en uso por el sistema.
El archivo de registro ha ocupado 65536 kilobytes.
726060012 KB disponibles en disco.

4096 bytes en cada unidad de asignación.
234017279 unidades de asignación en disco en total.
181515003 unidades de asignación disponibles en disco.
PS C:-WINDOWS-system32>



Windows PowerShell
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Prueba la nueva tecnología PowerShell Installing PowerShell - PowerShell

PS C:-WINDOWS-system32> get-computerrestorepoint
>> get-computerrestorepoint -laststatus
>> get-localuser

CreationTime Descripción SequenceNumber EventType RestorePointType
------------ ----------- -------------- --------- ----------------
14/06/2020 19:34:27 Punto de restauración Creado por FRST 65 BEGIN_SYSTEM_C... MODIFY_SETTINGS
15/06/2020 14:11:10 Instalado NetLimiter 4 66 BEGIN_SYSTEM_C... APPLICATION_INSTALL
15/06/2020 14:37:34 Eliminado NetLimiter 4 67 BEGIN_SYSTEM_C... APPLICATION_UNINSTALL
17/06/2020 0:27:39 Instalado LibreOffice 6.4.4.2 68 BEGIN_SYSTEM_C... APPLICATION_INSTALL
17/06/2020 20:19:08 Instalador de Módulos de Wi... 69 BEGIN_SYSTEM_C... APPLICATION_INSTALL
Error en el último intento de restauración del equipo.

AccountExpires :
Descripción:
Habilitado : Verdadero
FullName : Federico
PasswordChangeableDate : 03/04/2017 0:02:25
PasswordExpires :
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : False
PasswordLastSet : 03/04/2017 0:02:25
LastLogon : 19/06/2020 19:07:30
Nombre : admin
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-1001
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Descripción : Cuenta integrada para administrar el equipo/dominio
Habilitado : Falso
Fullname:
PasswordChangeableDate :
PasswordExpires :
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : Verdadero
PasswordLastSet :
LastLogon : 17/09/2016 1:29:08
Nombre : Administrador
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-500
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Descripción : Una cuenta de usuario gestionada por el sistema.
Habilitado : Falso
Fullname:
PasswordChangeableDate :
PasswordExpires :
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : False
PasswordLastSet :
LastLogon :
Nombre : DefaultAccount
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-503
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Descripción:
Habilitado : Falso
Fullname:
PasswordChangeableDate : 01/04/2017 5:00:03
PasswordExpires : 13/05/2017 5:00:03
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : Verdadero
PasswordLastSet : 01/04/2017 5:00:03
LastLogon : 01/04/2017 5:01:37
Nombre : defaultuser0
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-1000
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Descripción:
Habilitado : Verdadero
FullName : Federico Castro
PasswordChangeableDate : 19/06/2020 19:01:33
PasswordExpires :
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : Verdadero
PasswordLastSet : 19/06/2020 19:01:33
LastLogon :
Nombre : Federico
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-1011
PrincipalSource : MicrosoftAccount
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Description : Built-in account for guest access to the computer/domain
Enabled : False
FullName :
PasswordChangeableDate :
PasswordExpires :
UserMayChangePassword : False
PasswordRequired : False
PasswordLastSet :
LastLogon :
Name : Guest
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-501
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario


AccountExpires :
Descripción: una cuenta de usuario administrada y utilizada por el sistema para Windows Defender Application Guard
Escenarios.
Habilitado : Falso
Fullname:
PasswordChangeableDate : 01/01/2018 20:22:32
PasswordExpires : 12/02/2018 20:22:32
UserMayChangePassword : Verdadero
PasswordRequired : Verdadero
PasswordLastSet : 01/01/2018 20:22:32
LastLogon :
Nombre : WDAGUtilityAccount
SID : S-1-5-21-3864801938-1826073281-2526801732-504
PrincipalSource : Local
ObjectClass : Usuario



PS C:-WINDOWS-system32>
 
This is the result of the process. Nothing seems to have happened. Is that so?



Windows PowerShell
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PS C:\WINDOWS\system32> Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + "\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml")}
PS C:\WINDOWS\system32>
 
Nothing has changed, unfortunately.
I just realized that Windows Store doesn't work either. When I try to open the app, it closes quickly.
 
I just performed a restore on the last restore point and all issues were fixed.

Thank you very much for your help!
 
I just noticed that the error was caused while updating the K Lite Codec Pack, because when I tried to update again after restoring to a previous point, the same problem happened again. I had to go back again.
 
What was update source?

Restore points may not work or may malfunction.

Once you have backup images you'll have more flexibility for trial and error steps.
 

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