[SOLVED] Windows 10 Update, sfc, dism problem

Impi

New member
Joined
Apr 30, 2024
Posts
3
Hallo,

Windows 10 pro 22H2 "Windows Update funktioniert nicht Fehler (0x800700c1)

sfc /scannow "der Windows-Ressourcenschutz konnte den Reparaturdienst nicht starten"

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth "Fehler: 193 %1 ist keine zulässuge Win32-Anwendung."


Ich hoffe Ihr könnt helfen. Danke im voraus.
 

Attachments

Hallo und herzlich willkommen bei Sysnative,

Step 1. Download
6530fbb0f4101-56f31e53c97da-SFCFix.PNG
SFCFix and save it to your desktop.

Warning: This fix was written specifically for this system. Do not run this fix on another system.
  • Save any work you have open, and close all programs.
  • Download the attachment SFCFix.zip and save it to your desktop.
  • Drag the SFCFix.zip file over the SFCFix.exe executable and release it.
650c22f99662d-6190d993a26f3-SFCFix-Zip-Eng.gif

  • SFCFix will launch, let it complete.
  • Once done, a file will appear on your desktop, called SFCFix.txt.
  • Post the logfile (SFCFix.txt) as attachment in your next reply.


Step 2. Run the following DISM command and post the result. If it fails attach a new copy of the CBS log.
Code:
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth
 

Attachments

Hallo, Danke für die Hilfe.

"DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth" ist fehlgeschlagen mit Fehler lt. Screenshot.
 

Attachments

  • CBS.zip
    CBS.zip
    239.6 KB · Views: 1
  • SFCFix.txt
    SFCFix.txt
    41.5 KB · Views: 1
  • Screenshot 2024-05-06 114005.png
    Screenshot 2024-05-06 114005.png
    32.6 KB · Views: 4
Hi,

Please reboot the system and run the following DISM command and post the result. If it fails attach a new copy of the CBS log.
Code:
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth
 
Hallo, nach dem Neustart ist "DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth" erfolgreich durchgelaufen. Ebenso "sfc /scannow". Nach Bereinigung der temporären Dateien, inklusive Windows Update Dateien, ließen sich auch alle Windows Updates vollständig installieren.

Ich bedanke mich für schnelle und unkomplizierte Hilfe.
 
Hi,

You're welcome. Glad to hear the problem has been resolved.. (y)
I will mark this thread as solved.
 

Has Sysnative Forums helped you? Please consider donating to help us support the site!

Back
Top